logo
New CasinosNieuwsDe Britse BGC juicht recente reclamemaatregelen van de overheid toe

De Britse BGC juicht recente reclamemaatregelen van de overheid toe

Gepubliceerd op: 26.03.2025
Chloe O'Sullivan
Uitgegeven door:Chloe O'Sullivan
De Britse BGC juicht recente reclamemaatregelen van de overheid toe image

De Betting and Gaming Council (BGC) heeft de onlangs aangekondigde reclameregels van de Britse regering goedgekeurd. De nieuwe maatregelen zijn bedoeld om illegale internetadvertenties terug te dringen en minderjarigen te beschermen tegen mogelijke schade.

Sir John Whittingdale MP, de minister van het Departement van Cultuur, Media en Sport (DCMS), kondigde de nieuwe regels op 25 juli 2023 aan. De nieuwe regelgeving verplicht alle socialemedianetwerken en websites om strengere maatregelen te nemen om te voorkomen dat kinderen 'schadelijke' advertenties bekijken, waaronder gokken.

Weken geleden drong de BGC er bij alle grote sociale media-entiteiten op aan om samen te komen en betere veiligheidsnormen te ontwikkelen om de kwetsbaren te beschermen en ervoor te zorgen dat minderjarigen niet worden blootgesteld aan volwassen aversies.

Aan het begin van het jaar stuurde Michael Dugher, de CEO van de BGC, een brief naar DCMS met het verzoek aan de regering om socialemediaplatforms aan te sporen sneller te handelen. De minister van het Departement voor Digitaal, Cultuur, Media en Sport (DCMS), parlementslid Stuart Andrew, zei dat hij een vergadering zou beleggen om de veranderingen te versnellen.

De BGC zegt dat de meeste van haar leden gezamenlijke inspanningen hebben geleverd om ervoor te zorgen dat alleen degenen die zijn goedgekeurd om te gokken hun online advertenties voor gereguleerde sportweddenschappen producten en casino spellen. Tenzij het platform de juistheid van zijn targeting gedurende ten minste 18 jaar kan bevestigen, moeten alle advertenties op sociale media gericht zijn op mensen van 25 jaar en ouder.

De implementatie van een nieuwe BGC-gedragscode voorkomt dat voetbalclubs reclame maken voor weddenschappen en weddenschappen gereguleerde goksites op hun sociale mediaplatforms. Volgens de BGC zijn deze platforms populair onder jongeren.

Leden van de BGC in het Verenigd Koninkrijk hebben ook een belangrijke rol gespeeld bij het sensibiliseren van het publiek om zich af te melden voor het ontvangen van advertenties voor gokken op sociale media.

De CEO van de Betting and Gaming Council, Michael Dugher, heeft de nieuwe maatregelen goedgekeurd. Hij zei:

"We verwelkomen deze nieuwe maatregelen van het parlementslid Sir John Whittingdale, die meer zullen doen om kinderen en jongeren te beschermen tegen het zien van advertenties met leeftijdsbeperkingen. Het volgt op onze oproepen aan de regering om meer te doen op dit gebied, omdat we erkenden dat er verandering nodig was. . BGC-leden hebben al grote stappen gezet om ervoor te zorgen dat advertenties van onze leden alleen het juiste publiek bereiken. Deze nieuwe richtlijnen van de overheid zullen ervoor zorgen dat de platforms hetzelfde moeten doen. Onze leden kijken ernaar uit om hogere normen te blijven nastreven, terwijl investeren in banen en bedrijven in het VK."

Gerelateerd nieuws

Chloe O'Sullivan
Chloe O'Sullivan
Schrijver
Chloe "LuckyLass" O'Sullivan heeft met haar Ierse charme het griezelige vermogen om de rijzende sterren in het casino-universum te spotten. Als kernschrijver voor NewCasinoRank duikt ze diep in nieuwe platforms, zodat lezers vandaag al een eerste glimp krijgen van de beste casino's van morgen.Meer berichten van auteur